søndag 27. november 2011

Julemarked i Almeryda, 1. søndag i advent

Heren i huset sto med piggskoene på da julemessen var annonsert å starte, og var super-keen på å gå ca. 30 min før, så vi skulle "rekke det". Jeg tror han var mest keen på å komme seg ned til en av pubene, så det kunne vanke lunch og noe godt å drikke. Jeg svarte at det kanskje ikke var smart å være førstemann på messen! Jeg så for meg oss to stående der som en slags velkomstkomité for de kanskje 30 besøkende som ville dukke opp etterhvert ...... noe jeg hadde lite lyst til. Kanskje de ville tro at det var vi som hadde laget alle de hjemme-heklede gryteklutene og de broderte putene .....

OK,  vi drøyde det til 30 minutter etter at messen hadde startet. Glade og litt spente på hvordan engelskmennene egentlig lager julemesse, ruslet vi nedover mot sentrum.  Vi ble komplett "tatt på sengen"!!!  For det første var det bare så vidt vi kom inn i sentrum - det var 100-vis av biler  og folk i alle kriker og kroker, og mens vi kronglet oss frem mellom biler og posebærende mennesker, med godt flir om munnen og raki-ånde, seg vi inn på julemarkedet! Det første som møtte oss var et skikkelig steel-band som spilte Beatles og jublende "sing along"-engelskmenn. Så dukket julenissen for de voksne opp med raki til alle! Siden var det glitter og stas til trengsel, glade fjes overalt, boder, nye kjente, spådamer, og mat av alle slag. Vi så ingen grytekluter, veldig få sokker, luer og votter, men masse annet som gikk som varmt hvetebrød! Til sist slo vi oss ned i den provisoriske cafeen, sammen med andre norske bekjente og tok en øl og litt mat! Rundt oss steg stemningen og resten kan dere se her! :)


Vær:  Lettskyet, pent          Temperatur: 15 grader

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar